Rengei Cintia: Környezettudatosság és logoterápia

Rengei Cintia: Környezettudatosság és logoterápia

Rengei Cintia dologzatának elején a nemzetközi szakirodalom alapján röviden bemutatja a környzettudatosság fogalmát és szintjeit. Majd magyar szakirodalmak alapján reflektál a témakor helyére a magyar közoktatásban. Majd a felelősségre és értékmegvalósításra nevelés frankli lehetőségeit mutatja fel a közoktatás keretein belül.

Imre Dóra: A bullying logoterápiás megközelítésben

Imre Dóra: A bullying logoterápiás megközelítésben

A PPKE BTK Pszichológia Szak logopedagógia terepgyakorlatának keretében készült írás röviden összefésüli a fejlődéspszichológia, bullying-kutatás és a logoterápia alapfogalmait. A vállalkozás súlyához képest rövid írás alkalmas arra, hogy fontos és gyakorlati vonatkozású párbeszédet indítson a fenti területek között.

Hencs Luca Anna: A kamaszkori öngyilkosság és annak megelőzése logopedagógiai szempontból

Hencs Luca Anna: A kamaszkori öngyilkosság és annak megelőzése logopedagógiai szempontból

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem végzős Pszichológia szakos hallgatója a Logopedagógia terepgyakorlatra írt dolgozatában röviden, gyakorlati szempontból összegzi az öngyilkossággal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, és ajánl az iskolai környezetben, tanórákon is alkalmazható, a protektív tényezőket erősítő gyakorlatokat, melyek különösen érdekesek az értelmes életre nevelés szempontjából.