Küldetésünk
A Logoterápia Alapítvány és a Magyar Logoterápia és Egzisztenciaanalízis Egyesület (MALTEA) részeként tematikus szakmai társaságba szervezni azokat, akik Viktor Frankl értelemközpontú, humanista szellemiségében szeretnék gazdagítani nevelő, segítő munkájukat, hivatásukat, amit az otthoni, családi élet keretei között vagy bármilyen intézményesített formában gyakorolnak.
Célunk ezzel az, hogy a nevelők – a generációk közötti párbeszéd jegyében – az értékekre nyitott, értelmes életre tudják vezetni neveltjeiket.
Ebben az csoportban szakmai támogatást és közösséget kapnak a gyermeket otthonukban, családjukban nevelők, a köznevelésben tanító pedagógusok, és a szociális szféra azon tagjai, akik bármilyen módon a következő generációval foglalkoznak vagy önkéntes munkát végeznek.
A szakmai kapcsolati háló a rendszeres programok biztosítását (képzések, konferenciák, műhelyek, kutatások, szervezetfejlesztés, coaching) és a logopedagógiához kapcsolódó naprakész és minőségi információk megosztását jelenti, kiemelt fóruma ennek az Educast podcastmagazin és a Logoterápia és egzisztenciaanalízis Facebook-csoport.
A honlapot Kautnik András (Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium magyartanára, logoterápiás tanácsadó és személyiségfejlesztő, szaktanácsadó) szerkeszti. Kérjük, az ott megjelenő felhívásokkal, tartalmakkal kapcsolatban őt keressék a: kapcsolat@logopedagogia.hu címen.
A minőségi szakmai munka hátterét a Logoterápia Alapítvány és a Magyar Logoterápia és Egzisztenciaanalízis Egyesület (MALTEA) biztosítja.
Beavató információk a logopedagógiáról
Az alábbi információk (videók, cikkek) a logoterápia és a logopedagógia „első körös” megismerését biztosítják. Ez nem jelenti azt, hogy „könnyű” lenne egyes források nyelvezete vagy stílusa…
Pál Ferenc előadásai az élet értelmének kereséséről és megtalálásáról
Itt érhetők el a hanganyagok és a leiratok. Forrás: palferi.hu / hanganyagok / 2013-14-es év előadásai. A kép forrása: blikk.hu
Értelemkeresés és nevelés – kerekasztal
Török Csaba teológus, Pécsi Rita oktatáskutató, Gomocz János a TE professzora, Borsos Szabolcs tanár, Dobszay Ambrus tananyagfejlesztő beszélget a logopedagógiáról
Bakos Gergely: Mikszáth Bede Anna tartozása c. novellájának logopedagógiai olvasata
A logoterápiás képzés során beadandó dolgozatként készült írás remekül avat be a műalkotások logoterápiás/logopedagógiai megközelítésébe.
Koppány Brigitta: Korongozás – esettanulmány
A rövid esettanulmányban Koppány Brigitta, logoterápiás szemléletű pedagógus egy váratlen helyzetben mutatja meg az értékmegvalósítás lehetőségét, és annál sokkal többet…
Mégis mondj igent az életre – podcast
Két értelmes ember beszélget Frankl legnépszerűbb művével kapcsolatban. A logoterápia dióhéjban c. tanulmány kifejzetten jó beavató anyag.
Szakdolgozatok, tanulmányok
Itt a témával kapcsolatos hosszabb műveketet gyűjtöttük össze. A szakdolgozatok sok gyakrolati ötletet, vonatkozást is tartalmaznak.
Kovács Zsuzsa Logoterápia a börtönpszichológusi gyakorlatban
12 pontos, logoterápiás személyiségfejlesztő program fogvatartottak körében.
Kautnik András – Logopedagógia elmélete és gyakorlata – tanulmány
Bevezetó – összefoglaló tanulmány a terápia és pedagógia kapcsolatáról, a logopedagógia „életformáiról”
Sárkány Péter – Értelemközpontú humanizmus – Logoterápia és keresztény nevelés – tanulmány
Sárkány Péter tanulmányában az etikai szempontú neveléselméletek és nevelési törekvések között helyezi el a logoterápiát. Ebben a megközelítésben az értelmes életre nevelés mint a boldogságra nevelés jelenik meg.
Pataky Krisztina Logoterápia és logopedagógia gyermekkorban – szakdolgozat
Pataky Krisztina tanár, pszichológus a lelkiismeret neveléséről és a nehéz helyzetben lévők támogatásáról.
Nevelésfilozófiai háttér
Radics Dávid: Fundamentális teológia jegyzet a gimnáziumok 12. évfolyamának hittanóriára
Viktor Frankl antropológiáját Radics Dávid tanári segédkönyve az európai filozófiatörténetben és a kinyilatkoztatás teológiai megközelítésében egyaránt elhelyezi, egyben rámutat, hogy ez az emberkép a modern pszichológiai gondolkodás és terápiás cselekvés alapja is lehet. Mindezt a fiatal felnőttek, 12.-es tanulók számára érthető, befogadható formában adja elő.
Sárkány Péter: Logopedagógia versus egzisztenciális pedagógia. Nevelésfilozófiai számvetés.
A logopedagógia bemutatása a hozzá legközelebb álló nevelésfilozófiai iskola irányából.
Schaffhauser Franz: Nevelés az élet értelmességének jegyében. A logopedagógia nevelésfilozófiai megalapozása
A logopedagógia nevelésfilozófiai megalapozása.