Az öngyilkosság, öngyilkos gondolatok problémájának veszélyeztetett korosztálya a serdülőkor, éppen ezért pedagógusként érdemes figyelmet fordítani a veszélyfaktorokra, a jelzésekre, a megelőzésre és a témára való érzékenyítésre is. Veszélyfaktorok lehetnek a veszteségek, a családi tényezők, különböző stresszforrások, illetve a szexuális irányultság vagy az iskolai krízisek is. Az öngyilkosságra utaló figyelmeztető jelek pedig a mondások, a tervezés vagy korábbi kísérletek. A megelőzésben fontos szerepe van a mentális egészség fenntartásának, az élet és a különböző nehéz helyzeteknek való értelemadásnak. A beszélgetés, értékes és értelmes pillanatok megosztása az élményérték megtalálásában segíthet, a különböző művek alkotása, a naptárvezetés az értékes pillanatokról, vagy a fiatalok között oly’ népszerű Tik-Tok alkalmazás használata és annak segítségével történő tartalomgyártás pedig az alkotói érték megvalósulását segíti. Emellett a moderált beszélgetések segíthetnek a hozzáállás megváltozásában, a helyzet elfogadásában, mely által a beállítódási érték által adhatunk értelmet a szituációnak. A témára való érzékenyítésben különböző rövidfilmek, bullynggal kapcsolatos történetekről való beszélgetések lehetnek segítségünkre. A dolgozatban bővebben ismertetem a gyakorlatokat, melyekből kirajzolódik a logopedagógiai szemlélet remek felhasználhatósága a témában.